10.08.02

Dagens inlägg tillägnas framför allt min lillasyster Olivia som fyller 15 år idag. Grattis grattis åter igen. När mina syskon växer upp så blir jag alltid så sentimental, tänker tillbaka på när vi var små och längtar lite tillbaka dit, speciellt nu när jag bor i en annan stad och allt. man ses inte lika ofta som man kanske skulle vilja och det suger rent ut sagt. nu är jag hemma tills torsdag så jag ska passa på allt vad jag kan.

en annan sak som kommer över mig såhär tillbaka i mitt barndomshem är egentligen vad som är hemma nu för tiden. är hemma i göteborg eller är hemma här i mariestad. i göteborg bor jag ju i mitt lilla krypin som bara är mitt eget och ingen annans, här i mariestad har min lillasyster Moa tagit mitt rum. det finns ju alltid ett extra, det som brukade vara Sannas men det är inte riktigt det som är grejen. man är alltid gäst när man kommer hem här. då bor jag i en resväska och så blir det som att vardagen liksom flyter ihop. jag glömmer av att till exempel ta mina p-piller, glömmer tid och rum helt och hållet.

fler fundering får det bli någon annan gång, jag ska iväg och har en hel del att göra innan. frukost, packa, handla duscha och så vidare. tänka kan man ändå göra i all evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0