10.02.03

Student på heltid var det ja, här på bloggen har det inte hunnits med så mycket. Är det inte kurslitteratur som ska läsas så är det fester som håller på från morgon till kväll. Men jag klagar absolut inte!!

Det har hänt en hel del den senaste veckan. För en vecka sedan så var jag på hemgång efter en utekväll som blev lite för rolig, fortfarande sovande hemma hos Linn och Hamid på deras soffa. Gullungar förresten som låtit mig sova där. Love you <3
Fredagen åkte jag fram och tillbaka över halva göteborg för att fixa nycklar till bom och lägenhet och sedan rask med tåget hem mot Mariestad för att packa ner mitt liv i kartonger och påsar. En oplanerad myskväll med Kristin Carolina och Linn fick avsluta mitt liv som mariestadsbo.
Upp med tuppen och så begav sig familjen iväg med en kärra så full så att man fick slänga igen dörren snabbt som attan.

Fick liite panik när jag öppnade dörren till jacobs gata 89 och insåg att jag hade förstorat lägenheten med ett antal kvadratmeter. Försökte att förstå hur jag kunde mätt så fel med ögonen :P
In med alla möbler i alla fall och sedan ikea för att spendera pengar. Ca 5000:- gick åt på ikea under helgen och jag tyckte faktiskt jag kom ganska billigt undan. Visst är lägenheten inte helt färdig men absolut bobar. Jag är nöjd som tusan och trivs bra!!

På måndag var det dags för skola och träffa fina classmates. Har fortfarande inte kommit in i hela skoltänket än men jag väntar tålmodigt på att det kommer.
Igår var det fest med stort F och idag är vi trötta. Något som piggade upp var ett blommogram från en fin kvinna i min klass. Hon är ändå 28 år så jag känner att jag kan benämna henne som kvinna. Det var en jättefin blomma med ett kort: Lycka till med nya boendet Kram. Det gjorde min dag!!
Det och att mina fina exkombos var här och lät mig bjuda dom på mat.
Grekisk pyttipanna stod på menyn och avnjöts efter en smärre justering i mitt möblemang. Jag hade nämligen ett alldeles för stort köksbord, det rymdes inte i lägenheten så det fick åka med hem i kärran igen. Jag köpte mig ett nytt, mindre och utvikbart men det används mest som arbetsplats, alltså datorn står på det!! :)

Resten av veckan väntar föreläsningar, läsning av kurslitteratur, melodifestivalenmys hemma hos mig och kanske men bara kanske utgång imorn. Jag är osäker på den sista punkten och får höra mig för om vad det är som gäller känner jag.

För övrigt är jag nöjd med mitt liv, klart att det finns brister här och där men man kan inte få allt. Det är verkligen som en helt ny period i mitt liv har börjat och det är skönt men ändå jobbigt. Det känns som jag måste göra en massa val som kommer att påverka framtiden. Kanske överreagerar jag bara!
Finns vissa saker som inte är helt uppklarade och ärligt talat vet jag inte om de kommer att bli de. Bollen ligger liksom inte i mina händer och jag känner mig ganska maktlös. Tid kanske läker alla sår men för att citera en kär vän så finns smärtan ändå kvar.


Som student är det viktigt att sova, det har jag lärt mig under dessa veckor jag gått här. Jag är inte så bra på de än bara!

favorit just nu - joshua radin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0