10.02.05

Fredagkväll: tvättat hela dagen och borde egentligen hämta den sista omgången som har legat i maskinen ett tag nu. Det är nog bäst jag gör det!!! :S


-


Sådär, plocka in den gör jag nog imorgon. Är för trött!
Det blev utgång igår ändå, jag övervägde mina alternativ och insåg att det var trevligare att gå ut och träffa människor än att sitta hemma själv. Det var en väldigt trevlig tillställning och kanske hjälpte det mitt lite överförfriskade intryck ifrån i tisdags. Igår var en mycket lugnare kväll, även om jag är väldigt dansig och glad av mig utan att ha intagit en endaste droppe alkohol.

Förvirrande föreläsning idag, ibland känner jag att jag inte fattar ett endaste ord av vad föreläsarna säger, det är liksom som ett annat språk för mig. Jag förstår inte varför man måste komplicera alla ord och använda de mest knepiga synonymer som dom kommer på!! Kanske har det med min ovana att göra också, jag hoppas verkligen att så är fallet.

Annars har det varit en lugn dag idag med lite blandade inslag. Har som sagt tvättat i stort sett hela dagen, det finns bara en tvättmaskin som tar minst 1 timma och sen har jag gjort lite saker emellan. Inte så att jag hade tonvis med tvätt, bara en ikeakasse! Väldigt skönt att det är så få som delar på kök/tvättstuga. Vi är bara 8 st som delar varav det verkar som några inte ens bor här på heltid. Gött kött säger jag.

Fick min efterlängtade tv-dosa på posten idag, den glömdes visst hemma under flytten.. oops :) Skönt att kunna byta kanal ifrån soffan eller sängen. Jag fick även den kursboken jag beställt för 365:-!!!! Dyrt satan men denna boken kommer jag ha användning av under hela utbildningen så det fick vara värt det. Känner jag att jag inte har det är det ju bara att sälja den. Den är förövrigt väldigt fin, alldeles rosa.

Pratade med Gunilla, producent jag jobbat med i skövde, och hon undrade om jag skulle på auditionen för Joseph.. det vore verkligen hur kul som helst, saknar verkligen att stå på scen. Hade även velat söka både Fame och High School Musical men det finns liksom inte tid för det. Inte pengar till att pendla fram och tillbaka till skövde heller. Trist men så är livet, man kan inte få allt. Jag måste höra med Sonja om hon har något projekt i gbg som man kanske kan hoppa på. Lite abstinens har man ju.

Imorgon hade jag tänkt mig att ta en promenad här i området för att dels se mig lite omkring och dels motionera lite. Det har ju inte blivit någon överdrift på det området alltså, men nu är snart insparksgrejerna slut och då kan man få lite rutin i vardagen. Funderar fortfarande på vart jag ska skaffa mig gymkort, Linn tränar ju på Sportlife och jag vill gärna gå på hennes pass och får dessutom 30% rabatt så det lutar åt det. Gäller bara att få tummen ur...
Senare på kvällen kommer det lite fina vänner hit och vi sk ha lite mys, kolla melodifestivalen (ja inte vissa som tydligen hatar melodifestivalen :P) och äta pizza och kanske slinker det ner någon öl också. Skippar nog pizzan för att börja lägga ner onyttigheterna. Väldigt bra när man bor själv och lagar min egen mat för då kan jag ju inte skylla på någon annan om jag inte äter så nyttigt.

Funderar på att sätta på en film och slumra inom en snar framtid. Håller tummarna för att zizo är lika trött som jag och inte busar hela natten.


Lyssnar på: Sophie Zelmani - hon gör fin musik den kvinnan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0