10.02.16

Äntligen hemma efter en låång men väldigt trevlig dag! Har spenderat kvällen hos de fina människorna Linn och Hamid med både god mat, mysig film och fick dessutom med mig en hel påse med kläder som Linn hade tänkt att göra sig av med. Det var verkligen en blandad kompott men väldigt mycket sånt som jag själv hade velat införskaffa mig så nu har jag verkligen inget behov att att shoppa. TOPPEN!
   Köpte dock ett par nya vantar idag för råkade såklart förlägga mina under förmiddagen. Dessa var inte alls lika bra men va fan, hoppas på att inte behöva använda vantar så länge till. Men om man ser till den nedra snön som vägrar sluta falla ifrån himlen så vet jag inte riktigt. Undrar om det kommer vara vinter ändå in i mars? Det är ju inte supermkt kvar av februari liksom?!

Måste bara skryta lite om min otroliga kokkonst. Jag håller ju på att bli en riktig mästerkock om jag får säga det själv ;) Det finns nog vissa personer som har fått ta del av min matlagning som inte riktigt skulle tro på mig men kanske kan man i framtiden få en chans att överbevisa det!
   Igår lagade jag i alla fall laxfilé med kokt potatis och dillmajonäs. Så himla gott!! Imorn ska jag laga köttgryta och ris. Jag ser riktigt fram emot att laga mat på dagarna nu, så var det ju inte riktigt förut kan jag ju säga. 

   Imorgon så ska jag träffa Kajsa som jag jobbade med i turkiet. Vi ska ta en brunch och catcha up. Har bara setts som hastigast genom en glasruta och en snabbis på nordstan så ska bli trevligt att sätta sig ner, pusta ut och bara prata. Antingen så har vi allt eller inget att prata om. Att leva så nära inpå varandra och dessutom under ganska speciella förhållanden tärde ju ganska mycket på en men man skapade ändå band till varandra som alltid kommer finnas kvar.
   Efteråt hade jag tänkt mig att jag skulle träna men funderar på om jag är tillräckligt frisk för det. Får väl känna efter imorn men det hade varit gött. Speciellt med tanke på att jag inte kunnat träna som då jag var där och löste medlemskap. Fick ju till och med mail ifrån dom: Hej kära gäst, det var nu ett tag sedan vi såg dig här. Det fick jag i måndags och då hade jag inte varit där på en vecka. Vad fan ska jag göra då.. Ringa och säga att jag är sjuk och kan därför inte träna ;P

   Vet inte om jag nämnde att jag bokat biljetter till Uppsala mellan den 1:a-5:e april. Det lustiga är ju att jag trodde jag var ledig den 1:a (skärtorsdagen) men så var inte fallet. Det var min kalender som spelade mig ett spratt eftersom den även har med norge och danmarks röda dagar. Får hoppas det inte är någon avgörande dag i skolan och att mina fina classmates tar anteckningar åt mig om det behövs.
Är dock en sak som jag skulle vilja ha hjälp med!! THE CAT. Någon som vill vara kattvakt??? Ni såg ju i förra inlägget hur otroligt fin han är och han är rumsren, kelig och glad i mat. Kanske inte så kelig men om han är trött kan man få klappa honom i några minuter utan att han ska leka.

Nej nu tänkte jag läsa lite litteratur och sedan slockna. Det är planen i alla fall. Måste bara lyssna färdigt på alla låtar jag blivit tipsad om :)


.

Dom är uppe på taken
alla är högt över staden
Sommarn snurrar fort
när vi bara snöar bort
Och jag vågade aldrig hålla din hand
Vi är inte såna som i slutet får varann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0