10.01.13

Nytt år, ny hemstad, ny lägenhet (min alldeles egna), ny skola och ny framtid?
Ska jag någonsin starta en ny blogg så är det nu. Jag läste igenom båda mina gamla.
Dels den allra första, där står det mycket fint. Många fina minnen men även saker som påminde mig om att 2009 var ett väldigt speciellt år. Den andra var mest fylld med tråkigheter, ilska och sorg. Många försök till att tänka positivt men jag måste nog erkänna att jag misslyckades. Eftersom jag lämnde allt det tråkiga i 2009 så ville jag börja om på nytt. Därmed ny blogg!


Om 5 dagar flyttar jag till Göteborg. Först flyttar jag in hos Linn och Hamid och den 1:a februari så får jag äntligen min egen lägenhet. Om man nu kan kalla det för lägenhet. Det är ju egentligen ett rum, med egen toalett, i en studentkorridor. Där ska jag bo med min katt!
Det är lite konstigt men jag känner ingenting än så länge, ingen nervositet eller spänning. Antingen är det för att jag förtränger det eller så är det bara så himla rätt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

- Fick precis en liten uppenbarelse -

Om 5 dagar flyttar jag till Göteborg och då ska allt här hemma vara klart. Alla kläder och saker ska vara nerpackade i lådor och redo att köras iväg i en kärra... AOUFF! Hade liksom inte tänkt i dom banorna. Nu insåg jag hur mycket jag har att göra, och hur lite tid jag egentligen har att sitta här och slappa. Ändå kan jag inte slita mig.

Det är för lätt att bli beroende av saker här i världen. Facebook till exempel! Jag är fortfarande av den åsikten att facebook är djävulens verk. Visst har man kontakt med en massa människor som man inte vanligtvis pratar med men det är också väldigt lätt att stirra sig blind på vissa saker. Bara för att plåga sig själv. Något som jag är väldigt bra på! Att plåga mig själv. Bilder, filmer, låtar ja allt som kan påminna om just det där. Lyssnar och tänker, tänker och vill, vill och drömmer, drömmer och vaknar. Men det är okej att drömma och när man vaknar så får man acceptera att det var en dröm men man får önska och hoppas. Bara man är ärlig mot sig själv, och det är jag.



Kommentarer
Postat av: sandra

Jag tycker också att facebook är ett djävulensverk!!

ha det bra!

Puss

2010-01-13 @ 18:56:06
URL: http://findran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0