10.01.14

Sådär, nu var man registrerad student vid Göteborgs universitet. Det kändes otroligt bra och jag väntar med spänning på att det ska bli ny vecka. Dels för att jag då börjar på riktigt men också för att alla insparksgrejer drar igång då. Det är allt möjligt ifrån beachvolley, winter olympics till pubrundor långa som vasaloppet.
Jag är verkligen redo för detta, så redo som man man bli. Jag har ju gått hemma sedan september, jag har ju inte bara suttit hemma utan rest ganska mkt i vårat avlånga land, men ni förstår kanske känslan av att inte ha någon riktig sysselsättning på 4 månader. Ganska så långtråkigt.

Jag inhandlade en hel del böcker till den första kursen som är "Socialt arbete som ämne och profession". I den ingår ungefär 10 böcker men alla dessa köpte jag inte idag. Ekonomin är ju inte den bästa så jag har tänkt att låna så mycket som möjligt på biblioteket.

På tåget hem så kändes allt helt perfekt och jag var oövervinnerlig, jag hade en vision om vilket underbart blogginlägg jag skulle skriva så att ni skulle förstå vad mycket jag ser fram emot att börja studera. Men så loggade jag in på "the devil" och helt plötsligt blev all glädje som is i magen, eller kanske var det när jag läste en kompis blogg. Jag har egentligen ingen aning om personen i fråga menar mig när den skriver men jag tar åt mig. Skäms för mig själv och den självkänsla som jag försökt bygga upp den senaste tiden blir till sand och rinner iväg. Så kommer ångesten och paniken krypandes och lägger sig som en klump i bröstet. Varför ska det vara så?

Jag känner att det där underbara inlägget om min utbildning får vänta, jag kan inte göra det rättvisa just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0