10.01.16

Rödblossande kinder, lite smått frusna tår och trassligt hår är vad man får när man tar en promenad men jag gillart. Man känner sig så oerhört nyttig och fräsch, haha ja eller man går man i min takt så blir det till att duscha efteråt men ni fattar nog vad jag menar. Dagen började alltså bra, även om det var svårt att gå upp ur sängen etersom jag som vanligt inte kunde sova och somnade därför ganska sent. Det får verkligen slut nu när jag ska börja skolan. Banne mig!!

Ikväll så blir det party, lite avskedsfest för mig :) Jag, Johanna, Emil, Ellen, Erik, Sofia, Eric, Pernilla + 2 kompisar, Mange, Johan och kanske Kristin kommer hem till mig så ska vi sjunga, spela spel och såklart intaga alkohol för att sedan gå ut.. Ska på middag hos pappa innan så det blir lite sent men det blir säkert bra ändå..

En sak som har fått mitt lilla huvud att värka lite är att jag har ju fått en "lägenhet" (ett rum med egen toalett i en studentkorridor med gemensamt kök) som ligger ungefär 20 min ifrån skolan. Toppen! Men igår fick jag meddelande ifrån Boplats om en 2:a vid Bergsjön för bara 400:- mer. Det skulle innebära mer utrymme för Zizo, ett eget kök, en RIKTIG lägenhet. Kruxet är att den lägenheten jag skrivit på kontrakt för har 3 månaders uppsägningstid och den andra lägenheten är det inflytt i den 1:a mars. Vilket skulle innebära att jag får betala dubbel hyra i 2 månader. INTE OKEJ! Jag vet verkligen inte hur jag ska göra?! Ska man ha is i magen och invänta fler erbjudande? Sen ska man ju inte ropa hej för tidigt för jag har bara blivit erbjuden visning och det är inget säkert kort. Dock är jag ju så himla charmig så det borde gå vägen ;P Gaah, jag får lite panik. Något inom mig säger att det kan vara skönt att bara komma igång med skolan ordentligt innan man börjar härja med flytt och liknande, men tänk om det inte kommer liknande förslag.. Hmm. Jag har tänkt att jag ska gå på visningen iaf och sen bestämma mig efter det.

Angående i torsdags så tog jag mig i kragen och ringde personen i fråga bara för att få veta att jag hade helt fel. Ännu ett tecken på att jag alltid tror det värsta! Förövrigt var det verkligen så skönt att få prata lite. Vissa människor behöver man inte höras med varje dag, vecka eller månad för att ändå sen när man väl hörs veta precis vart man har varandra. <3

Nu ska jag bara ta det lugnt och vila mig, äta lite och kanske lägga en ansiktsmask innan förberedelserna börjar inför kvällen. Ska handla lite och kolla så det ser okej ut in tha house. :D Detta är ju trots allt min allra första hemmafest!!! Eller jag och tjejerna har väl haft ett antal förfester i källaren (väldigt trevligt måste jag säga) men vad jag kan minnas har jag aldrig haft folk hemma. Kanske för att jag inte bodde hemma under den perioden som det var aktuellt och att annars har vi alltid varit hos någon annan. Det blir liksom både premiär och även en sista gång. Kanske lägger jag upp bilder ifrån kvällen, men bara kanske!


Kommentarer
Postat av: Bobby

Men hur kul är Bergsjön är ju frågan...

2010-01-16 @ 14:19:26
Postat av: Lina

Det är ju det som är frågan :S Vi har liksom Hisingsbacka VS Bergsjön. ?

2010-01-16 @ 14:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0