10.01.17

S som i Seg och S som i Söndag. Men såna dagar får man också ha, det är väl det söndagar är till för. Har mest legat i soffan eller sängen hela dagen och tittat på tv. Ganska tråkigt eftersom det inte var något särskilt bra där, förutom när man fick en skymt av Jay Hernandez í Crazy/Beautiful, som förövrigt är en väldigt bra film. Tänkvärd!

Anledningen till att man mår som man gör är att det var en helt perfekt gårkväll. (Säger man gårkväll förresten, det låter konstigt) Först middag hemma hos Pappi och Cilla med alla som ska åka till Sälen, förutom jag då. Det är väldigt tråkigt men känns ändå rätt bra nu när jag ska åka iväg med Kåren till Hemsedal. Då blir det lite skidåkning för min del iaf!! Tiden flög liksom förbi och jag som väntade gäster fick skynda hem för att förbereda. Chips hälldes upp i hjärtformade skålar (det var en kväll som gick i hjärtats anda), paprika och morötter skars till och dipen placerades på bordet. Tekniska Lina fixade musiken, en sladd ifrån datorn till surroundsystemet, och när mina fina gäster kom hälsades dom hjärtligt (där har vi det igen :P) välkomna.
Sen var det fullt ös och vi hade det så bra att vi helt enkelt struntade i att gå ut. Vi gjorde vårt eget dansgolv och där var det röj må jag säga. Bildbevis finns men kanske baar hamnar på Bilddagboken istället för här. Vi får se!
Har ingen riktig tidsuppfattning om när gästerna begav sig hemåt men det var väldigt lyckat alltihop i alla fall och det kändes i hjärtat att nu lämna detta gäng för att bege sig mot den stora staden Göteborg. Men jag kommer ju hem och om inte innan så ses vi i alla fall på midsommar hos Perssons. Det kommer jag inte missa för något i världen i år!

Jag måste ju även nämna att jag fick smaka på dom så omtalade shotarna med Likör 43 skiktat med blåbärssoppa och ovispad vispgrädde. Jag är frält, det låter verkligen inte gott men det var det verkligen.

Imorn så beger jag mig till Linn och Hamid och ska också gå på min första kårpub. Spännande om något!! Just nu är väl kroppen inte så sugen på någon alkoholhaltig dryck, mer cola, men vi får se hur det står till imorn.

Jag omfamnar mitt nya studentliv och ser fram emot allt vad det har att erbjuda.


Ps. Jag kommer hem igen på fredag för den som undrar och kanske vill umgås :)

Kommentarer
Postat av: sandra

S som i Sandra, S som i söt, S som i snö, S som i snus, S som i snigel osv

2010-01-18 @ 14:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0