10.07.08

idag är jag ledig, ledig på alla sätt som finns. det är bara jag, mig själv och endast mig som gäller. det regnar ute och jag ska ingenstans på hela dagen. skönt! det var längesen jag hade en Lina-dag. en dag där jag bara gör saker för mig själv. kanske ska jag gå och sola solarium, nu när solen vägrar komma fram när jag väl är ledig så kan man passa på att lägga sig i kärringagrillen som dom säger där jag kommer ifrån. har faktiskt haft tankar på att trassla mig hem men kände att det blev stressigt. dessutom är det många sjuka nu på jobbet och dom kan ju ringa och behöva folk. sen så är jag gärna hemma för mig själv några dagar. jag ska fixa mina naglar, peela hela kroppen och ikväll blir det god mat och bra film. ska försöka hitta någon som är bra bara. hade bokat tvättid idag men det tänker jag boka om tills imorn. imorn ska jag ta tag i saker, idag är det en vilodag.

Gustav var ju här igår en kortis, han mötte upp mig på jobbet sen åkte vi lite karuseller. jag gillar verkligen att gå på liseberg, även om jag skriker som en liten tjej när det kittlar i magen. vi gick och åt mat på Lilla London när Liseberg stängde och väl hemma kollade vi på Precious. väldigt konstig och hjärtskärande film. den handlar om en väldigt överviktig 16-årig tjej som blir sexuellt, psykiskt och fysiskt misshandlad. hon är gravid med sitt andra barn, och båda barnen är hennes far pappa till. han började utsätta Precious för sexuella övergrepp när hon var 3 och sen dess har hennes mamma hatat henne. den var bara väldigt miserabel och visst slutade den bättre än den började men det var ändå inget lyckligt slut. men sen så är väl inte alla slut lyckliga heller.

idag skulle egentligen Johanna ha kommit hit och hälsat på men så blev den lilla nyponrosen sjuk så det får blir någon annan gång. jag kommer ju hem den 31:a juli och stannar några dagar så då får vi ta igen förlorad tid. det blir många att hinna med bara.

nu ska jag manikyra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0