10.06.07

förundras över vuxna människor, att vara falsk, att inte ha något eget liv och därför tvingas prata om andras. detta tycks också vara en sak som är typiskt tjejer. varför? ligger det i vår natur att vara bitterfittor? det vore väl bra tråkigt i såna fall.
tacka vet jag det fria valet. valet att göra precis vad man vill, umgås med vilka man vill, se ut hur man vill och ligga med vem man vill. att man kan acceptera att alla människor är olika och respektera dom för det. att kunna glädjas åt andra.
intriger är något som alltid kommer att finnas men man kan välja att ta del av det eller att inte göra det. ibland är det oundvikligt, trust me i've been there. men i vissa tillfällen kan man välja att ställa sig över det och inte vara delaktig. det gör jag!
jag tänker inte censurera mig, eller min personlighet, jag har låtit folk sätta sig på mig förr och det trycker en bara längre och längre ner mot marken. en vis man sa en gång och såna människor är som ångvältsförare, dom kör över en om och om igen tills man är alldeles platt. för att få ett slut på det så finns det bara en sak att göra och det är att gång på gång ställa sig upp. inte väja utan våga stå pall.

jag har en tanke om att alla människor innerst inne vill väl med sina handlingar och det kommer jag fortsätta tro, eller i alla fall hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0