10.06.24

min tidsuppfattning är rubbad. jag vet inte längre vilken dag det är, vad som är sent på ett dygn eller hur lång tid det är kvar av mitt sommarlov. kanske beror det på att jag jobbar lite hipp som happ, går och lägger mig lite hipp som happ och att mitt sommarlov kanske började någon gång i mitten av april.
jag är sjuk, och ynklig. har ont i halsen, febern är borta men hostan har tagit över. jag vet inte vilket som är bäst faktiskt. 2 dagar kvar att jobba sen är jag ledig i 2 dagar och kan sova ut och vila mig. NOOT! jag ska upp tidigt och sätta mig mot ett tåg till metropolen töreboda. när man stiger av i töreboda kan man tro att man inte kan komma längre bort från civilisationen men ack så fel man har då. min slutdestination är nämligen den lilla byn Halna med ca 370 invånare. det är där jag i över 10 års tid har spenderat de flesta av mina midsomrar. och så blir det även i år. metrologen säger att det ska bli regn men det tror jag inte på. jag tar med mig min kort klänning och ber till gudarna att molnen ska hålla sig borta. självklart, som den mogna unga kvinna jag är, tar jag med mig en lite varmare utstyrsel just in case. vi får förresten se om den får plats, jag känner på mig att mitt bagage kommer väg en hel del. tack vare att jag är världens bästa storasyster.

nu ska jag gå och hämta mig en avokado, för det är jag sugen på!

ps. fick även besked idag om att ytterligare 15 hp är inkasserade. Thank you very much!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0