10.03.24

Vad jag har hört så brukar ens hem vara skinande rent efter en tentaperiod. All tvätt tvättad och kanske till och med fönsterna putsade, ehh gäller inte mig. Det är mer åt det andra hållet skulle jag vilja säga.
Papper, böcker och andra saker ligger i högar lite varstans. Pennor av alla dess slag finns lite utspritt över lägenheten och katten ligger oftast mitt i bland alltihop och sötar sig.
Mest av allt vill han vara i mitt knä när jag skriver men det brukar inte bi så bra då. Just nu ligger han precis bredvid mig, på en hög av papper. Disken går jag inte ens in på!!
Är ändå impad av mig själv att jag lyckats samla ihop så pass mycket disk när jag typ inte har någon mat hemma. Osten tog slut någon gång förra veckan så mitt enda pålägg just nu är kaviar, men den tog nnog förresten slut i morse. Men lika bra det eftersom jag bara har två skivor bröd kvar. Nämnde jag att det är ganska tomt på matfronten?!
Men imorn kommer det pengar och då ska jag handla. :D Det blir lite svårt med storhandling bara eftersom jag bara är en liten person och har inte tillräckligt många armar för att bära kassarna.

Tentan är förresten inlämnad och nu lägger jag mitt öde i guds händer, nej så farligt är det väl inte men man vet ju aldrig. Skulle lika gärna ha kunnat missuppfattat någon del helt och hållet, ja då får jag väl komplementera då. Inte mkt värre som kan hända!

Imorgon börjar skolan igen, eller det vill säga en ny kurs. Nu är det "Samhällsstruktur och välfärd" som gäller och är väl inte riktigt helt pepp på ekonomidelen men, öppna sinnen. Det är en del av min nya livsfilosofi. Håller på att läsa The Secret och är fascinerad måste jag säga. Ska bli trevligt att få lite rutin i vardagen igen, men att alla dagar börjar klockan 8 är väl inte riktigt lika kul. Blir bättre sen med nya lägenheten, då är det betydligt kortare väg till skolan. Jag ska banne mig skaffa en cykel och cykla till skolan. Är inte cykla något av det bästa som finns så säg?!

Min vattenkran droppar, och imorn blir det Alice i Underlandet 3D med Bobby. Ska absolut föreviga vår lilla biotripp, har hört att man är sjukt het i glajjorna.

Såg precis det nya avsnittet av Greys Anatomy, och det gjorde mig tankspridd. Såg saker ifrån nya perspektiv, men är fortfarande fundersam över gränsen mellan romantisk och påträngande.

Kommentarer
Postat av: lina

du var min bästa vän, och jag saknar dig!

2010-03-24 @ 22:49:22
Postat av: Mazze

du kunde ju sagt till att du skulle storhandlat så kunde jag ställt upp med två armar till bärhjälp :)

2010-03-26 @ 16:39:17
URL: http://mazzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0