10.05.06

Det krampar sådär lite härligt i den nedre delen av magen, jag gillart. De flesta kvinnor, ja tydligen är jag en kvinna, avskyr när den där känslan liksom kryper på en men jag drar alltid en suck av lättnad.
Även om jag vet att det är inget att oroa sig över men när det går uppemot sådär 40 dagar emellan, då börjar det snurra i skallen på mig och ibland överväger jag att det här med jungfrufödsel kanske är något som existerar ändå.
Nu väntar jag i alla fall med spänning eftersom det även denna gången är ungefär 41 dagar som gått sedan sist!

Det finns så många saker jag vill göra, imorn till exempel vill jag gå på Jonas Gardell men jag hittade ingen att gå med så då fick den idén gå i stöpet. Jag vill gå och se på Magnus Betnér den 16:e men då ska jag samtidigt gå med en kompis på liseberg, samtidigt den dagen så vill jag gå i regnbågsparaden för att visa mitt stöd för HBT-personer. Sen ska Sanna föreläsa någon dag den helgen också.

Förutom allt det så ska jag jobba ungefär 75% plus plugga 100% resten av terminen så det kommer inte hinnas med så mkt mer än det. Men jag är ganska nöjd med det. I skolan får jag umgås med trevliga människor och förhoppningsvis lyssna på intressanta föreläsningar, på jobbet får jag skrämma skiten ur folk (trodde inte jag skulle gilla det så mkt som jag gör) samt även där hänga med sjukt nice folk. Jag älskar att träffa nytt folk, nya intryck love it.
Resten av terminen btw, vi har sista föreläsningen på måndag, sen är det bara grupparbeten, seminarium, slutseminarium och hemtenta kvar. Vete tusan hur det går men skam den som ger sig. Jag tänker sikta högt så får vi se vart jag landar. Förhoppningsvis med båda fötterna på jorden.

Jag börjar komma iordning mer och mer i lägenheten, nu ser det bara ut som en stökig lägenhet istället för en kaotisk :) Jag har förpassat mina käraste ägodelar, skorna, i en stoor gekås-kasse i ett skåp ovanför min garderob. Är ändå nöjd att jag fick plats med dom över huvud taget. Skickade iväg mina flyttkort idag, plus lite andra saker som jag skulle lägga på lådan. Jag gillar att skicka saker på posten, det känns så personligt.
Jag har redan börjat planera mitt nästa handskrivna brev, men det ska inte skickas förräns till jul, om ens då. Konturerna börjar liksom suddas ut, valet blir mer och mer mitt. Hålla kvar eller låta det rinna iväg. Den som lever får se. Inget är skrivet i sten och även om det vore det så kan man skriva om. Sätt en punkt för tusan liksom. En god vän sa en gång till mig att du är som en punkt i mitt liv. Det kan vara en punkt för en relation, och det kan också vara punkt för en era och början på en ny i den relationen. Jag fick aldrig reda på vad jag var för slags punkt.

Nej nu är det dags att sova lite, det är en dag imorn också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0