10.05.18

Är lagom seg just nu och ser väl inte så värst mkt fram emot att stoppa ner huvudet i böckerna. Men det måste göras för om ca en vecka får vi ut hemtentan och i nuläget ser det inte ljust ut. Jag tog nog sommarlov ungefär i mitten i april, när jag började jobba på Gasten. Konstigt nog har jag ändå hängt med bra på vad som sagt och skrivits, jag har ju gått på föreläsningarna. Men helst av allt vill jag bara ha lov och kunna ägna mig helt åt att jobba, träna och umgås med människor igen. Det känns som att det var ett tag sen man gjorde det nu.

Har precis tagit ut den sista plåten med muffins ur ugnen, blev lite mer än vad jag räknat med men det gör väl inget. Man kan inte få för mkt av det goda, fast för mkt smet kan man nog äta. Mår lite illa nu!
Tror att det blir runt 50 st så det ska nog räcka till jobbet imorn :)


Innan bakningen så var jag iväg och tränade och provade för första gången idag både Zumba och BodyJam. Zumba var grymt kul och jag hade sån energi efteråt att jag bestämde mig för att gå på BodyJam efteråt. 2 timmars dans lär nog kännas imorn men det var underbart att få snöra på sig dansskorna igen. Dom har stått oanvända i ca ett år. Längtar nåt enormt mycket efter att få börja ta klasser igen men är lite nervös inför det. Får alltid prestationsångest på ett eller annat sätt men det är väl bara att strunta i det. Finns ju inte mkt jag kan göra åt det liksom. Baletten känns väl lite mer ångestladdat än jazzen men vi får väl se. Hoppas bara att dom ligger på såna tider så det inte krockar med jobb. Ska ju ändå jobba ända fram tills mitten av oktober.
BodyJamen idag sög förresten, intruktören var kass och sen så kändes väl den stilen inte som något som föll mig i smaken. Men nu har jag ju prövat det i alla fall.

Resten av veckan är det jobb och grupparbete som gäller. Imorn ska vi träffas hemma hos Josefin och försöka skriva klart resten på fattigdomsarbetet. Jag är väl inte helt säker på att vi hinner men innan veckan är slut så måste det vara färdigt så vore skönt om vi fick klart det imorn.

Är för övrigt inne i en period där jag funderar mkt på mina livsval, eller mest på valet att börja studera nu och mitt val av yrke. Att stå på scen lockar så himla mycket men även att ge sig ut att resa. Bara dra iväg själv utan någon trygghet är något som jag väldigt gärna skulle vilja. Speciellt nu när man inte har något som håller en kvar här hemma. En av anledningarna till att jag funderar såhär nu är väl att jag känner att det är försent sen när jag väl är färdigutbildad, vilket egentligen kanske är en dum tanke eftersom jag bara då är 24 och det är ingen ålder egentligen. Men sen så är jag en sån som oroar mig av naturen och tänker att då borde jag ha träffat mannen i mitt liv, hur ska man annars hinna skaffa barn och gifta sig innan man är 30??

Annars saknar jag mina syskon väldigt mycket.

ps. och funderar på en ny tatuering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0