10.05.19

Vissa dagar krävs det så lite för att man ska gå runt med ett ständigt leende på läpparna. Det bubblar liksom inom mig och allt känns bara lätt. Idag är en sån dag, eller så är det så att många bäckar små. Till och börja med så hade vi grupparbete, vilket skulle kunna vara väldigt ångestladdat och bara jobbigt, speciellt när det är supersoligt ute och man egentligen vill ligga på en filt i gräset. Men min grupp är väldigt bra och vi har kul tillsammans. Vi är även produktiva och det som vi faktiskt kommer fram till makes sense, very much. Vi var hemma hos Josefin idag och då bjöds det på linssoppa med kikärtsbröd. Väldigt gott men som om det inte var nog med det så hade människan bakat banankaka. Så gott!!
Efter grupparbete begav jag mig hemåt och hade väl egentligen tänkt mig att vila lite inför jobbet men det slutade med att jag städade och plockade i lägenheten, dansandes till Michael Jackson. Att jobba är alltid trevligt och människorna där gör mig glad! Att sedan promenera hem sjungandes med månen gjorde nog sitt. Vasastan, Haga och till och med porrgatan Andra Lång fick sig ett smakprov på kvällssjungning.
Om jag blundade och bara kände efter kunde det till och med kännas som när man gick genom alanya en sen kväll förra året. Ljuset, värmen, klibbigheten och atmosfären var ungefär det samma. Fina minnen strömmar genom mig och då passar det ypperligt att sjunga lite. Släppa lös lite känslor. Det var inte så att jag gick och drog av värsta powerballaden i full belting utan lite mer finstämd sång a la Melissa Horn typ. Som för övrigt kommer till Hultsfred och jag är väldigt sugen på att se henne.

Att dessutom komma hem till en inte lika fullt kaotisk lägenhet var också väldigt skönt och snart så har jag fått undan alla mina kläder. Jag har fått stoppa några i en av korgarna men så får det vara! Snart kanske man kan ta hem folk hit också :)

Ikväll gör det inget att spotify hänger sig eller att min dator får krupp ibland av ingenting, ikväll andas jag långt ner i magen och mår bara bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0