10.06.01

och så var det juni. helt sjuk vad det går fort. om 3 dagar börjar mitt sommarlov, trodde nästan inte jag skulle säga så igen men så är det. nu är det ett faktum. det ska bli så oändligt skönt! frihet, jag kan riktigt lukta mig till det.
denna sommaren kommer att bli bra.

men. . . innan jag tar sommarlov, vilket jag egentligen redan gjort men det låtsas vi inte om, ska jag bli klar med min hemtenta. har i nuläget ungefär bara 23 000 tecken kvar men jag har faktiskt blivit lugnare. jag har liksom kommit igång och den frågan jag skriver på nu är faktiskt väldigt intressant. diskrimineringsteorier. det gillas.
jag ska försöka skriva klart den frågan ikväll innan jag somnar. vill helst inte somna 4 som igår så ska sätta lite fart nu.

jag har många fina människor omkring mig, nya som gamla vänner. jag förundras över förmågan att hitta personer i ens liv som får en att må sådär sjukt bra. det finns ett fåtal som kan vända min dag på ett kick. bara genom ett sms eller ett ord så kan jag gå ifrån tråkig och nere till att skratta tills jag får kramp i magen om och om igen. att det finns såna personer är magiskt.
helst vill jag ha dom personerna i min närhet hela tiden men på ett sätt är det kanske bra att inte ha det. dom stunderna när vi väl ses blir så mycket mer värda då. jag liksom längtar.

en liten längtan finns också till nästa termin, men jag lägger ingen värdering i det. för jag behöver inte ha min framtid utstakad och skriven i sten. det gör ingenting om det är lite suddigt i kanterna, för man överlever det ändå. livet fungerar så, på något sätt tror jag att varje persons väg redan finns utstakad och skriven i stjärnorna men det är inte meningen att vi ska veta om den. om man redan vet slutet, vad är det då för mening att ta reda på innehållet?



Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0